Khamis, 21 Julai 2011

(^^Prof.Dr. Muhaya di IKIMFM ^^)

Saya ingin mewar-warkan satu rancangan bual bicara mingguan di Radio IKIM.fm yang dinamakan ‘Islam Itu Indah’.  Semua orang kena dengar rancangan ini. Itu syor saya.
Pembicaranya ialah Prof. Dr. Muhaya Hj. Mohamad, seorang pakar mata yang kini aktif dalam menyampaikan motivasi di televisyen, radio dan seminar atau bengkel motivasi.
Khabarnya respons para pendengar agak baik terhadap isi dan topik perbincangan yang dikeudarakan pada setiap hari Rabu, dari jam 10.00 hingga 11.00 pagi.
Saya sendiri mendengar beberapa pemanggil memuji slot ini kerana telah menyentuh minda dan jiwa mereka hingga membuat perubahan dalam hidup mereka selepas itu.
Pemikiran dan kupasan Dr Muhaya melalui penyampaiannya yang mudah, bersahaja, lancar dan tertib teratur membuka dan mencelikkan kita tentang siapa diri kita dan apa yang sepatutnya kita lakukan dalam hidup ini.
Beliau juga cuba membetulkan tasawwur dan salah faham masyarakat terhadap isu-isu peribadi, sikap masyarakat dan ummah dalam menghadapi ujian dan kemelut dalam hidup.
Kini slot ini boleh diikuti di atas talian (online) dalam laman sesawang IKIM. Maklumat di hujung jari kita.
Jom islah diri melalui slot Dr Muhaya ini.


 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...